fredag 17 augusti 2012

Första arbetsveckan efter semestern avklarad...

Äntligen är första arbetsveckan efter semestern avverkad. Det har varit tufft att ställa om till arbete igen efter en lång och härlig ledighet. Fick beröm idag av min medarbetare. Han är mycket nöjd med min insats. Har faktiskt fått väldigt positiva lovord på dom flesta platser jag varit på. Inte illa för en som egentligen innerst inne inte gillar att arbeta. Som rasmedveten vit skogsfinne gäller det att försöka vara något av ett föredöme, he he. Dessutom slipper man klagomål från diverse tråkmånsar om man gör det man ska och inte bara lyfter lön utan att arbeta. Jobbet är bra. Visst, det hade varit bättre om man varit lotto-miljonär och sluppit arbeta överhuvudtaget, men om man nu tvunget måste arbeta för att klara sin försörjning är mitt jobb det bästa man kan ha. Fritt och självständigt. Man arbetar i sin egen takt. Man slipper ha en chef hängande över sig hela tiden. Förhoppningsvis kan jag arbeta kvar där så länge som möjligt tills det är dags att gå i pension.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar