måndag 13 augusti 2012

Holocaust of Souls...


Jag håller just nu på och läser en bok som inte liknar någonting annat jag läst tidigare. Den heter Holocaust of Souls och är skriven av någon som kallar sig Astronaut NoOne. Det är svårt att urskilja om boken är ren fiktion eller om berättelserna i boken är självupplevda. Jag tror att författaren måste ha haft en utomkroppslig upplevelse för att kunna skriva som han gör. En astronaut som beskrivs i boken är inte en traditionell rymdfarare, utan en person som har mental kapacitet att färdas obehindrat i tid och rum och mellan olika dimensioner. Enligt författaren så finns det en ond kraft i universum som är som ett slags cancer och som livnär sig på att äta människors själar. Det finns dimensioner bortom vår verklighet där fångna själar går ett ohyggligt öde till mötes under svåra plågor. Därav bokens namn Holocaust of Souls. Kan kanske närmast liknas vid helvetet i Bibeln. Vi människor lever enligt författaren i en falsk 3D-verklighet som fungerar som ett slags fängelse. Människor är enligt honom tolvdimensionella varelser eller mer. Vi hålls i schack av elaka, interdimensionella rymdvarelser som arbetar åt Ondskan och som gör allt för att vi inte ska utveckla våra andliga förmågor och bli medvetna om vilka vi egentligen är. Sedan flera eoner tillbaka pågår det ett psykiskt, multidimensionellt krig mot denna onda, förgörande kraft, som författaren kallar dotu(=death of the universe). Bokens författare säger sig vara en av dom som deltar i kriget mot dotu. Boken är i mångt och mycket ett slags handbok om hur man bekämpar dotu, och förefaller vara särskilt inriktad på dom "noobs" som är relativt nytillkomna på det kosmiska slagfältet. Praktiska råd varvas med författarens egna personliga berättelser.

Frågan är väl vad som händer om dotu slutligen förintas? Vad kommer att ske med våra köttsliga kroppar? Kommer vi att uppskatta vår nyvunna frihet eller likt en gammal kåkfarare längta tillbaka till tryggheten innanför fängelsemurarna? Personligen tycker jag det är tillräckligt förvirrande att leva i en enda dimension. Byter man ut "dotu" mot Satan och dennes aliens-medhjälpare mot demoner så hamnar man inte alltför långt bort från kristendomen. Jag tycker mycket om denna bok, men jag vet inte om jag kan rekommendera den till alla. Den är rätt udda. Författaren upprepar sig dessutom i mitt tycke ganska ofta. Han säger samma saker hela tiden, fast med andra ord. Jag blev dock glad och upprymd när jag började att läsa i den här boken. Vet inte varför. Den har något speciellt. Den andas kampanda och optimism. Kanske överförde författaren lite av sina kunskaper i andlig healing via texten till mig som läsare? Vet inte om boken finns på svenska, men jag köpte min engelskspråkiga upplaga på Bokus.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en omskriven version av Matrix! Vem som sen var först kan jag inte svara på! =)

Skicka en kommentar