lördag 22 september 2012

Pinball Arcade...

Jag är egentligen ingen större fan av flipper-spel, men jag känner ändå att jag måste slå ett slag för spelet Pinball Arcade som finns både till Android och iPhone samt diverse andra spelplattformar. Jag spelar det här spelet på min Samsung Galaxy SII och det är faktiskt riktigt trevligt. I Pinball Arcade har man samlat några av dom bästa flipperspelen i världen från dom största tillverkarna av dylika spel. Men smakar det, så kostar det. Varje individuellt bord kostar cirka 25-35 kronor. I gengäld får man kanske den bästa flipperspels-simulatorn på marknaden till Android. Spelen i mobilversionen är exakta kopior av dom riktiga motsvarigheterna och fungerar likadant som i verkligheten. Det finns för närvarande cirka 14 bord att välja mellan, och spelet uppgraderas regelbundet med nytt spelmaterial. Har man HDMI-koppling på sin mobiltelefon eller HDTV-adapter och dylikt kan man koppla telefonen till sin storbilds-TV, vilket ytterligare förhöjer spelupplevelsen. Jag hoppas att dom släpper ett bord med Indiana Jones-tema och ett med Star Wars-tema i framtiden. Det skulle vara kul.



0 kommentarer:

Skicka en kommentar