måndag 10 september 2012

Super Monday Night Combat...

Jag har provspelat ett nytt spel som heter Super Monday Night Combat. Jag gillade spelet omedelbart första gången jag provade det. Det är ett roligt spel. Spelet utspelar sig någon gång i framtiden där olika lag kämpar i en dödlig kamp mot varandra och fiendens robotar i en gigantisk TV-show. Spelet går ut på att förstöra motståndarnas Moneyball, som ser ut som en stor jävla discokula. Samtidigt ska man förhindra fienden från att förstöra det egna lagets discokula. Man kan spela antingen mot andra mänskliga spelare eller samarbeta med upp till fyra spelare mot datorn. Det finns totalt sex olika klasser att välja mellan. Man kan t.ex vara prickskytt, soldat, medic eller en ingenjör som bygger kanontorn och dylikt för att spränga fiendens bots. Eller så kan man vara Assasin och smyga sig på sina fiender och utföra en dödlig attack när dom minst anar det. Grafiken i spelet är kul och påminner starkt om den i det kritikerrosade spelet Team Fortress 2. Ljudet är bra. Kommentatorerna i spelet är OK. Kommentarerna dom fäller är ofta av mer komisk karaktär, men innehåller också värdefull information om spelet. Visst kan kommentarerna kännas gamla och utslitna efter ett tag, men det är ändå ljusår bättre än i exempelvis Bullet Run som har ett liknande showupplägg, och som jag recenserade i den här bloggen för ett tag sedan. För varje robot och fiendespelare man dödar får man pengar som man kan uppgradera sin karaktär för och köpa bättre vapen m.m. Spelet är gratis att spela och kan laddas ner från Steam. Eftersom jag inte har spelat spelet överdrivet mycket på grund av tidsbrist har jag inte hittat några direkta fel. Har märkt att spelet kan sega lite ibland och att det ibland kan vara långa väntetider innan man kan börja spela. Men det är allt. Jag ger Super Monday Night Combat åtta av tio.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar