lördag 6 oktober 2012

Täppas Fogelberg vill dra in polisskyddet för Lars Vilks...


Blattekramaren Täppas Fogelberg.

Författaren, journalisten och radioprataren Täppas Fogelberg som är lika blind som han är gammal och ful vill dra in polisskyddet för den hotade konstnären Lars Vilks. Vilks har varit under konstant dödshot sedan 2007, då han publicerade en bild som föreställde muslimernas profet Muhammed som rondellhund. Fogelberg säger sig ha tröttnat på att lägga sina skattepengar på att skydda Vilks och menar att Vilks har sig själv att skylla som retade upp muslimerna. Blatteälskaren Fogelberg verkar tycka att alla som kritiserar hans bruna små vänner förtjänar att råka illa ut.

Men jag håller faktiskt med om att man borde se över polisskyddet till Vilks. Det är bättre att man tillåter Vilks att beväpna sig och ger honom laglig rätt att försvara sig med dödligt våld mot eventuella angripare i stället för att ett gäng poliser ska sitta och bevaka honom dygnet runt. Hade jag varit i Vilks kläder hade jag absolut avsagt mig allt polisbeskydd. Skulle inte vilja ha en massa poliser rännandes i närheten av mig hela tiden. Sedan hade jag beväpnat mig, antingen legalt eller illegalt, och skjutit ihjäl alla muslimer som bråkar med mig. Jag är fullt kapabel att lösa mina egna problem, och det tror jag att Vilks också är.

Källor: AftonbladetSVT.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar