onsdag 24 oktober 2012

Usch, vad avundsjuk jag blir...

Sedan 1994 har National Lottery i Storbritannien gjort 3000 människor till miljonärer på Lotto. Nu har forskare vid universitetet i Oxford undersökt hur miljonärerna spenderar sina pengar. Dom köper bilar, hus och resor för pengarna. En av tre miljonärer har skaffat bubbelpool. 80 procent av miljonärerna säger upp sig från jobbet. Bara en av fem väljer att jobba vidare. En av de 3 000 miljonvinnarna är Sarah Cockings, 28. När hon var 21 år vann hon tre miljoner pund, 30 miljoner kronor. Sedan den dagen har livet varit en dans på rosor.

– Det har inte funnits något dåligt med att ha blivit miljonär. Jag har älskat varenda minut, säger hon till Daily Mail.

(Källa: Aftonbladet. )

Usch, vad avundsjuk jag blir. Inte bara för att hon vann så mycket pengar, utan för att hon vann pengarna när hon var så pass ung. Det är betydligt roligare att bli lottomiljonär när man är 21 än när man är 80. Själv skulle jag definitivt sluta arbeta om jag blev mångmiljonär på Lotto. Sedan skulle jag investera i ett bättre boende samt resa en del. Jag skulle också låta bygga ett eget, privat gym i anknytning till hemmet. Det är en dröm jag haft länge. Hatar att behöva gå till ett vanligt gym som är öppet för alla och trängas med idioterna där.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar