tisdag 13 november 2012

Jag testar att spela War Inc - Battlezone...

Som ni vet så har jag smak för spel som är gratis att spela. Den här gången har jag provat ett gratis FPS som heter War Inc - Battlezone. Det var faktiskt riktigt kul. Grafiken är ålderdomlig men hyfsat bra ändå. Spelet laggar dock ganska rejält, även på dom lägsta grafikinställningarna, vilket drar ner spelupplevelsen. Spelet har inte så många kartor ännu, men dom som finns är bra. Här finns stora banor där det mer eller mindre skulle behövas fordon för att ta sig fram och mindre banor som fokuserar sig mer på närstrid. Det finns inga körbara fordon i spelet ännu, men det är enligt spelutvecklarna på gång.  Spelet har mer än 60 vapen att välja mellan än så länge, ett antal som ökar hela tiden. Det finns tre game modes. Deathmatch, Conquest och Sabotage. Deathmatch går ut på att döda så många ur motståndarlaget som möjligt, först till 100 vinner. Conquest går ut på att erövra strategiska punkter på kartan och försvara dom mot fienden. Sabotage går ut på att det ena laget ska placera en sprängladdning vid en av fiendens installationer, och motståndarna ska då i sin tur försöka förhindra detta antingen genom att eliminera samtliga fiender eller genom att desarmera bomben innan den smäller.  War Inc - Battlezone är som vilken annan First Person Shooter som helst. Den tillför ingenting nytt till genren. Men en bra sak är att man healar upp sig själv mellan eldstriderna om ingen skjuter på en, och man slipper hålla på och fumla med medkits och dylikt. War Inc - Battlezone är snarlikt ett annat spel som jag provade för ett tag sedan, Project Blackout. PB har dock något fler game modes och fler kartor och känns inte lika "ryckigt" att spela eftersom det laggar betydligt mindre. Jag gav PB en sjua i betyg, så War Inc - Battlezone får ungefär 6,8 av mig. Det är inte lika bra som PB, men spöar skiten ur Battlefield Play4Free. Nedan trailern till War Inc - Battlezone samt en video där jag själv provar ut spelet.





0 kommentarer:

Skicka en kommentar