torsdag 15 november 2012

SD känns inte riktigt lika bra längre...

Det har gått bra för Sverigedemokraterna på sistone. I dom senaste opinionsmätningarna har SD seglat upp som Sveriges tredje största parti. Men frågan är om SD inte förlorat något av sin själ. Jag röstade själv på SD i valet 2010 eftersom jag tyckte dom hade sunda värderingar vad gäller synen på invandringspolitiken och islams utbredning i samhället. Men nu har partiledaren Åkesson fått för sig att det ska vara nolltolerans mot rasism i partiet, något som bland annat SD:s ekonomisk-politiske talesman Erik Almqvist fick känna på när han tvingades lämna sina uppdrag efter att det avslöjats att han gjort främlingsfientliga uttalanden. Frågan är väl om SD överhuvudtaget kommer att finnas kvar om man rensar ut alla rasisterna ur partiet. Många "obekväma" personer har redan tvingats lämna partiet. Jag konstaterar lite sorgset att SD håller på att bli ett parti "som alla andra". Det känns inte riktigt som det SD som jag en gång lade min röst på.  

1 kommentarer:

Göran sa...

SD behövs ändå i svensk politik. Man kan ställa sig kritisk mot invandringen till Sverige men rasism är nåt som inte är helt ok. Rasism är för mig detsamma som hat. Man behöver inte hata invandrare för att man röstar på SD. Men alla måste få uttrycka sig om invandringen, även i negativa ordalag, utan att bli kallad rasist. Jag tycker SD går åt rätt riktning när man inför nolltolerans mot rasism. Det behöver som sagt inte betyda att man ställer sig positiv till invandringen.

Skicka en kommentar