måndag 19 november 2012

Svenskarna sämst på att varva ned på semestern...

En undersökning bland anställda i 22 länder visar att svenskarna är sämst av alla nationaliteter på att koppla av under semestern. Hela sju av tio kollar jobbmejlen på sin fritid och endast fyra av tio svarar att dom lämnar jobbtankarna bakom sig så fort dom lämnar arbetsplatsen enligt undersökningen som är gjord på uppdrag av nätresebyrån Expedia. (Källa: SvD)

Tragiskt med all denna slavmentalitet. Själv ägnar jag inte mitt arbete en endaste tanke när jag är ledig. Det finns inte på kartan. Jag värderar min fritid väldigt högt. Därmed inte sagt att jag tycker illa om mitt jobb. Har numera ett jobb som jag trivs rätt bra med. Men att jobba är ändå inte lika kul som att vara ledig.
  

0 kommentarer:

Skicka en kommentar