onsdag 26 december 2012

Jag är inte förvånad...

Det har framkommit att Sveriges Radios program "Ring P1" har registrerat sina lyssnares åsikter i en hemlig databas utan att dom drabbade personerna fått någon kännedom om detta. Tusentals svenskar har dom senaste åren ringt in till det populära radioprogrammet för att säga sin mening i aktuella frågor. Men vad lyssnarna inte känt till är att dom senaste sju åren har dom som ringt in till telefonslussen också registrerats i en databas. Uppgifter om namn, telefonnummer, politisk hemvist, sjukdomar och religions­tillhörighet har sparats i denna databas.(Källa: DN)

Jag är inte förvånad över dessa uppgifter, men så har jag heller aldrig gått på propagandamyten att Sverige är ett fritt land. Det har aldrig varit fritt, och särskilt inte sedan Sverige blev en delstat i E.U.S.S.R. Skulle inte förvåna mig ifall jag själv är registrerad som rasist någonstans. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar