måndag 3 december 2012

Level 90...

Nu har jag äntligen uppnått level 90 med min Orc Hunter i online-rollspelet World of Warcraft. Kan inte begripa att jag fortfarande spelar den här skiten efter alla dessa år. Men har man spelat så länge som man gjort vill man ju på något sätt hänga kvar till det bittra slutet, känns det som. Mists of Pandaria är ingalunda en dålig expansion. WoW har utvecklats och förbättrats under årens lopp, vilket är anledningen till att spelet fortfarande till dags dato är det mest framgångsrika spelet i sin genre någonsin. MoP bjuder på väldigt vackra miljöer med ett genomgående östasiatiskt tema. Musiken är i samma stil och ger fin stämning till spelet. Man har förbättrat questerna i spelet och tagit bort en hel del  rutinmässiga döda-X-antal-monster-uppdrag och gjort spelet lite roligare. Men naturligtvis finns det fortfarande många sådana uppdrag kvar. Och när man väl uppnått högsta nivån så går spelet fortfarande ut på att man måste göra samma skit om och om igen för att få bättre vapen och utrustning till sin spelarkaraktär. Det blir lätt repetitivt i längden. Mists of Pandaria bjuder på mycket talad dialog, vilket jag uppskattar. Det är kul att höra figurerna man stöter på prata. MoP har tillfört en del förändringar och förbättringar i World of Warcraft, men det är inget jättefall framåt. Det är fortfarande i grund och botten samma gamla WoW som funnits i åtta år nu. Lite trist.

Nedan ett par screenshots från World of Warcraft: Mists of Pandaria. Min orch och hans vita björn är med på bilderna. 




0 kommentarer:

Skicka en kommentar