måndag 14 januari 2013

Egenvård...

Har provat ett par egenvårdsprodukter i helgen. Acne Killer Peel Off Mask är en svart smörja som man smetar på ansiktet. Efter 30 minuter har smörjan torkat och blivit till en hård ansiktsmask. När man sedan drar av masken så ska enligt tillverkarna pormaskar och andra orenheter i huden fastna i masken och försvinna. Jag har inga större problem med akne numera, men en del pormaskar har jag kvar alltjämt, så därför tänkte jag det kunde vara värt att prova. Jag är osäker på om skiten verkligen fungerar, men ansiktet kändes i alla fall rent och fint efteråt. Sedan provade jag även Style Cleansing Detox Foot Pads. Det är ett slags plåster som man fäster under fotsulan innan man går och lägger sig. Plåstret rensar sedan kroppen från tungmetaller och dylikt medan man sover, om man ska tro tillverkarna. Jag läste någonstans att seriemördare och dylikt ofta har höga halter av tungmetaller såsom bly, kadmium, mangan etc i kroppen, och att detta kan ha kopplingar till deras asociala beteende. Så om dessa Foot Pads fungerar(vilket jag betvivlar) så kanske dom förhindrar att jag blir en ny Anders Behring Breivik, ha ha.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar