söndag 10 februari 2013

Näthat...

Det har varit mycket tjafs om näthat i tidningarna på sistone. Media genomför just nu en drive i syfte att tysta det fria ordet på nätet. Folk söker sig i en allt högre grad till alternativa medier så det gäller för dom traditionella medierna att mota Olle i grind. Mest idiotisk tycker jag att Jan Guillou är som pratar om sexuellt frustrerade arbetslösa sverigedemokrater och som framställer näthat som något som främst folk på högerkanten håller på med. Jag har själv varit föremål för näthat. Det är därför jag inte är särskilt privat längre i den här bloggen och inte är öppen med var jag arbetar och vad jag sysslar med på dagarna. Och det var inga sverigedemokrater som hotade mig, utan avskyvärda antirasister. Guillou är mest intresserad av att fokusera på hoten som är riktade mot hans medarbetare på Aftonbladet och andra vidriga journalister. Jag tycker inte ett dugg synd om journalister som blir utsatta för näthat. Dom sprider själva hat mot nationalister och invandringskritiker. Media i Sverige är inga objektiva nyhetsförmedlare utan bedriver opinionsbildning och folkuppfostran. Skriver man provocerande propagandatexter i syfte att mästra så är det inte förvånande om det väcker en del reaktioner bland läsarna. Visst håller jag med om att språkbruket i många fall går överstyr på nätet, men jag tycker ändå inte att man ska bedriva censur av internet för den sakens skull. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar