onsdag 13 februari 2013

Race Room Racing Experience...

Nedan en video där jag provspelar beta-versionen av det nya spelet Race Room Racing Experience. Det är kanske inte riktigt rättvist att ge ett omdöme om spelet redan nu, men jag blev inte särskilt imponerad. Grafiken i spelet är medelmåttig. Menyerna i spelet är dock snygga och funktionella, och motorljudet från bilarna riktigt bra. Det krävs en hel del skicklighet för att framföra ett fordon i det här spelet. Det är inte bara att trycka gasen i botten och blåsa på som en dåre. Minsta lilla misstag och man hamnar i diket eller utanför tävlingsbanan. En ratt eller gamepad rekommenderas. Race Room Racing Experience marknadsförs som ett Free-to-play, men det är en sanning med modifikation. I gratisversionen får man endast några få bilar och några få banor, och vill man ha någonting utöver detta torftiga basutbud får man snällt betala. Och RRRE har inget som skulle få mig att vilja öppna plånboken. Det finns racing spel som är bättre och mer gratis än det här, och i skrivande stund verkar det inte ens finnas någon multiplayer-del ännu i spelet. Ska jag ge RRRE ett preliminärt betyg så hamnar det på runt 6 av 10. Spelet känns inte riktigt färdigt ännu, och utbudet av banor är inte tillräckligt stort. Vill man ladda ner och prova RRRE så går det lätt att göra via spelportalen Steam, och spelet upptar cirka 8-9 gigabyte på hårddisken. Själv raderade jag spelet direkt efter att jag provat det.  


0 kommentarer:

Skicka en kommentar