lördag 11 maj 2013

Uppgraderad...

Jag hade väldigt ont om utrymme på min gamla hårddisk, så nu har jag bytt ut den mot en ny och passade samtidigt på att byta operativsystem från Windows Vista till Windows 7. Jag är mycket nöjd. Billigare än att köpa en helt ny dator. Jag har tidigare bytt ut både grafikkortet och nätverksaggregatet på den här datorn när dessa komponenter började krångla. Egentligen borde jag kanske satsa på att köpa en ny dator med 64 bitars operativsystem i stället, men jag är fäst vid min gamla burk. Kanske har det med min ålder att göra. Jag har noterat att vissa människor slutar hänga med i den teknologiska utvecklingen när dom blir äldre, och nöjer sig med dom prylar dom redan har och känner till. Till exempel har jag äldre släktingar som fortfarande lyssnar på gamla kassettband trots att det är flera årtionden sedan som dom var populära. I vilket fall som helst så kommer jag att behålla min nuvarande dator i några år till, nu när jag blåst lite nytt liv i den. Så länge jag kan köra mina favoritspel utan krångel lär jag inte köpa en ny.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar