tisdag 3 september 2013

Absolute Force Online...

Då och då dyker jag ner i den enorma floran av gratisspel som finns ute på nätet för att se om jag kan hitta något kul. Den här gången har jag testat FPS-spelet Absolute Force Online. Spelet tog en evighet att ladda ner och installera, trots att jag har fiber bredband. En lite tråkig start. Men den som väntar på något gott väntar inte för länge, tänkte jag. Men jag blev grymt besviken. Till min stora förtret upptäckte jag att det inte ens går att ställa in tangenterna som man vill ha dom. Där föll spelet bort i mina ögon. Att inte kunna anpassa funktionerna i spelet efter min egna önskemål påverkade min spelupplevelse negativt. Grafiken är inte heller något att skryta med, trots att spelmakarna enligt egen utsago använder sig av den utmärkta Unreal 3 grafikmotorn. Inte så att den är jättedålig, men man är van vid så mycket bättre numera. Det som är bra med AFO är att det är gratis att spela och att det finns många möjligheter att ändra utseendet på sin spelarkaraktär. Det är onekligen rätt komiskt att se en kurvig kvinnlig karaktär klädd i kortkort med kaninöron på huvudet som mörsar loss med en automatkarbin. Vill ni prova spelet kan ni registrera er och ladda ner spelet här. Men jag rekommenderar att ni sparar er tid och håller er borta från det här skräpet. Absolute Force Online får tre av tio i betyg från mig.




1 kommentarer:

Kim sa...

Alltid intressant att läsa inlägg där folk recenserar olika spel till PC. Nu vet jag att detta inte är något spel som jag kommer att prova med andra ord :-)

Skicka en kommentar