fredag 23 januari 2015

Fucking Telenor...

När jag häromdagen skulle säga upp mitt mobilabonnemang på Telenor trodde jag i min enfald att det skulle räcka med ett enkelt telefonsamtal till Telenor. När jag väl kom fram så sade en tant på andra sidan att hon skulle koppla mig till en 'uppsägningsavdelning'. Där var det dock ingen som svarade, varpå tanten sade att hon satt ett ärendenummer på mig och att nissarna på Telenor skulle ta kontakt med mig snarast möjligt. Detta gjorde dom dock inte. Har försökt ringa och maila till dom men får hela tiden samma svar. "Vi har tagit emot ditt ärende och kommer att återkomma till dig så fort vi kan". Det har nu gått flera dagar. Vad är det här för fasoner? Är alla telekom-operatörer likadana eller är det bara Telenor? Har alltid haft samma operatör ända sedan jag var en ung man och har aldrig bytt abonnemang tidigare. Nu känner jag dock att det är hög tid att byta till ett mer flexibelt och ekonomiskt mer fördelaktigt abonnemang. Rent tekniskt har tjänsten alltid fungerat perfekt och där jag har inga som helst klagomål. När jag för några år sedan sade upp mitt mobila bredband hos samma företag var det inga som helst problem. Vad är det som har hänt med Telenor? Telenor skryter med om att dom är den 'flexibla operatören' men det förefaller som att dom enbart är flexibla när det gäller att mjölka sina kunder på pengar. Jag har stora förhoppningar om att mitt problem kommer att lösa sig så småningom, men det är ändå under all kritik. Så här ska det inte vara. Det ska vara enkelt att säga upp sitt mobilabonnemang när bindningstiden är slut. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar