fredag 19 juni 2015

Fastnat i luftvapenträsket...

För cirka ett par veckor sedan inhandlade jag en Zoraki luftpistol på Hurricane luftvapen.se. Nu har jag lagt till ytterligare en luftpistol till min samling. Denna gång en något billigare kolsyredriven variant. Jag är väldigt nöjd med min Zoraki HP-01 men jag ville komplettera den med ett mer snabbskjutande vapen. Valet föll på en Crosman Vigilante Co2 revolver. Kvalitén är ungefär vad man kan vänta sig på den här prisnivån. Väldigt plastig med ett tämligen mediokert avtryckarsystem. Men den är sina brister till trots väldigt rolig att skjuta med och den är dessutom försedd med rails (=skenor) på både ovansidan och undersidan så att man enkelt kan montera ett rödpunktssikte eller lasersikte för ökad precision.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar