söndag 8 november 2015

Inte fullt så soft...

Häromdagen testade jag kraften i min Swiss Arms SAR-10 Airsoft Sniper Rifle. Jag visste sedan tidigare att denna bössa skjuter rätt hårt för att vara en airsoft. Enligt tillverkaren ligger utgångshastigheten på cirka 200 meter i sekunden med 0,2 grains kulor och anslagsenergin är på cirka 4 joule. Med tyngre kulor kan man öka anslagsenergin ytterligare en smula. Det låter kanske inte som särskilt mycket men faktum är att jag lyckades skjuta hål genom plåt och spräcka glas när jag sköt från kort avstånd. En person som blir träffad av den här bössan från nära håll kommer garanterat inte att uppleva det som särskilt soft. Jag gillar min SAR-10. Den är väldigt lättskjuten och har bra precision.

Den skjuter hål i plåt...


... och spräcker glas.

Den här burken sköt jag liggande och som synes har kulorna skjutit genom locket och spräckt glaset på baksidan.

Min SAR-10 Airsoft.





0 kommentarer:

Skicka en kommentar