söndag 8 november 2015

Spectre (2015)...


Igår var jag bio och såg den senaste Bond-filmen Spectre. Hade höga förväntningar inför filmen men dessvärre blev jag en aning besviken. Jag hade förväntat mig mer av allting. Hade velat ha fler biljakter, fler explosioner, fler slagsmål, fler halsbrytande stunts m.m. Spectre är en visuellt tilltalande film som bjuder på nästintill vykorts-liknande miljöer men det räcker inte riktigt för att lyfta den här filmen. Den känns en smula för seg och för lång. Skurken i filmen (Cristoph Waltz) kunde med fördel ha varit lite ondare och mer djävulsk och hjälten (Daniel Craig) kunde varit lite mindre träaktig. Franska Léa Seydoux är dock bra som Bond-brud. Vacker, sexig och förförisk utan att överdriva. 

Spectre hade behövt mer action och mer utvecklade karaktärer för att vara en riktig fullträff. Nu lär den här filmen bli en kommersiell framgång ändå. Bond är ju alltid Bond. Och visst, det är inte en helt dålig film. Den har några bra scener som till exempel när Bond rammar skurkarnas bil med ett flygplan. Men mitt slutbetyg blir ändå 2,5 av 5. Inte helt bra, alltså. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar