onsdag 18 november 2015

Usel fitt-design...

Jag är hjärtligt trött på alla dessa förbannade Z-skåp som syns allt oftare i omklädningsrummen på gymmen numera. Det är alltså skåp med dörrar som är breda upptill och smala nedtill, och tvärtom. Idag när jag skulle byta om på gymmet så var jag så trött efter skitjobbet att jag inte reflekterade över dessa skåps urusla konstruktion och slet därför upp en dörr på måfå, varpå överdelen av skåpsdörren träffade mig i huvudet så hårt att det uppstod blodvite. Synd att man inte bor i Amerika. Då hade jag kunnat stämma lusen av dom och blivit rik på kuppen. Tacka vet jag vanliga, raka hederliga skåpsdörrar.

Oftast brukar Z-skåpen ha dörrar med mjuka, rundade kanter. Dock gäller inte detta skåpen på mitt nuvarande gym, som har hårda kanter. Naturligtvis blev jag träffad i huvudet av en dylik kant. Har råkat ut för liknande tråkiga incidenter förr där Z-skåp varit inblandade, dock utan att det uppstått blodvite som idag.



Föredrar sådana här skåp.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar