torsdag 14 januari 2016

Massinvandringens sexuella dimension..?

Skribenter som försvarar massinvandringen och mångkulturen tenderar att med jämna mellanrum producera en del udda alster som i många fall kan ge upphov till en viss munterhet. Kajsa Ekman på den vänsterorienterade tidningen ETC har skrivit en artikel med rubriken "Rasismens sexuella dimension" där hon menar att rasism är en manlig idé och att rasister inte vill ha hit andra män eller kvinnor med slöja som dom inte har tillgång till. Hon hävdar vidare att invandringsdebatten skulle sett helt annorlunda ut om invandringen till större delen bestått av unga thailändska kvinnor i stället för unga håriga, muslimska män. Visst håller jag med om att debatten med stor sannolikhet skulle sett helt annorlunda ut. Rasism är ett begrepp vars ursprungliga innebörd blivit alltmer urvattnat på senare år. Rasist är numera en beteckning på en invandringskritisk person som inte oreserverat hyllar massinvandringen. För mig personligen handlar rasism inte främst om vare sig verklig eller inbillad rasöverhöghet utan om vilka människor jag känner mig bekväm med och som jag föredrar att omge mig med. Och visst skulle jag föredra nätta, timida små thailändskor framför stora, aggressiva gapiga neger- och muslim-hannar från Afrika och Mellanöstern. Detta har dock ingenting med sexualitet att göra. Hade jag velat ha en thailändsk kvinna hade jag kunnat importera en sådan redan för femton år sedan. Jag känner mig helt enkelt tryggare och mer harmonisk bland människor som är mindre aggressiva av naturen. Självklart är det så att den stora invandringen av främst unga män skapar stora problem för samhället. Detta har vi redan sett i form av en ökande kriminalitet och fler överfall mot kvinnor. Men om detta tiger feministerna som muren. Varför då? Kanske borde man vända lite på steken och börja prata om massinvandringens sexuella dimension i stället? Nästan alla jag någonsin stött på som varit positivt inställda till massinvandringen har varit kvinnor. Beror detta månne på att dessa kvinnor vill ha fler hannar att välja och vraka emellan? Kanske drömmer dom om att få en riktigt saftig Kongo-rulle i fittan? Nu är det ju i sanningens namn så att dom allra flesta jag träffat i mitt liv har varit negativt inställda till dom senaste decenniernas massinvandringspolitik, såväl kvinnor som män. Kanske är det bara en speciell typ av kvinnor som är för massinvandringen, såsom feminister som hatar vita män? Om invandringen hade bestått till större delen av unga kvinnor från Thailand eller Filippinerna hade feministerna som är tysta som möss om invandrade mäns övergrepp mot kvinnor vrålat högt om dom stackars asiatiska tjejerna som far illa och blir utnyttjade av dom hemska vita, svenska männen. 

1 kommentarer:

Anonym sa...

I den här debatten, liksom många andra, finns det två sidor:
– Svartmålarna (SD och ännu mer höger)
– Skönmålarna (Gammelmedia inkl tex Özz N, Alexandra P och Täppas samt inte minst Expo)
Sanningen ligger säkert även i denna debatt i mitten.

Skicka en kommentar