måndag 1 februari 2016

Mera H.P.P...

Helgerna tillägnar jag numera allt som oftast åt skytte med mina luft- och airsoftvapen. Den gångna helgen har jag mest skjutit med min Umarex H.P.P som är mitt senaste tillskott i samlingen. Jag måste erkänna att jag gillar denna pistol trots att den sprider som en hagelbössa. Den är rolig och lättskjuten och förbaskat skön att hålla i. Nedan en måltavla som föreställer en elak, skäggig terrorist som jag skjutit full med hål. Eller så föreställer bilden ett så kallat ensamkommande flyktingbarn. Lite svårt att se någon skillnad numera. Jag upptäckte i vilket fall som helst att jag skjuter bättre med den här pistolen om jag har båda ögonen öppna när siktar. Det är lite ovanligt. Normalt brukar jag ha det ena ögat stängt när jag tittar igenom siktet på ett vapen. Att kunna skjuta med bägge ögonen öppna är naturligtvis en stor fördel eftersom det borgar för ett snabbare skytte. Umarex H.P.P är helt klart optimerad för att vara så snabbskjuten som möjligt. 

  

0 kommentarer:

Skicka en kommentar