onsdag 15 juni 2016

En mer passande design för den svenska flaggan..?

Då och då stöter man på en del typer som av olika anledningar inte är nöjda med den svenska flaggans utformning. Oftast rör det sig om kristendoms-hatare som i likhet med dom mytologiska vampyrerna är kroniskt allergiska mot allt som kan liknas vid ett kristet kors. Ibland handlar det om rena idioter som vill ta bort korset i flaggan för att inte kränka alla dom stackars muslimer som massinvandrat hit. "Alla som bor i Sverige är faktiskt inte kristna", brukar dessa förvirrade fjantar bräka ur sig i den fåfänga förhoppningen att någon normal ska orka bry sig. Själv är jag nöjd med den svenska flaggan som den är. Den kristna religionen skiter jag fullkomligt i, men jag tycker det är lite fint att samtliga nordiska länder har ett kors i sina respektive flaggor. Det uttrycker en viss nordisk samhörighet och signalerar om god grannsämja. Men det hindrar mig inte från att skratta gott åt diverse alternativa utformningar. Personen som designade mästerverket nedan tyckte att denna flagga skulle vara mer passande för det nya, mångkulturella Sverige. Huruvida detta stämmer eller ej tänker jag låta den enskilde betraktaren själv avgöra.


     

0 kommentarer:

Skicka en kommentar