söndag 12 juni 2016

Extremt fall av smyghomo..?



Muslimen Omar Mateen sköt ihjäl 50 människor och sårade ungefär lika många på en bögklubb i Florida i vad som beskrivs som den värsta masskjutningen i USA:s moderna historia. Mördarens far påstår dock att religionen inte har någonting med dådet att göra. Enligt pappan ska sonen ha blivit arg när han såg två män kyssas i Miami för några månader sedan.

– Vi var i centrala Miami och människor spelade musik. Han såg då två män kyssa och ta på varandra, mitt framför hans fru och barn och blev då mycket arg. Han sa 'Titta vad de gör framför min son', berättade pappan för NBC News.


Detta uttalande motsägs dock av det faktum att mördaren, som själv blev ihjälskjuten av den lokala polisen i samband med dödsskjutningarna, svor trohet till den islamistiska terror-organisationen IS strax innan dådet. Personligen tror jag att gärningsmannens kulturella och religiösa bakgrund mycket väl kan ha legat till grund för dennes agerande. Islam är inte känt för att vara särskilt tolerant mot bögar. Jag blir själv illa berörd och en smula äcklad om jag ser två män kyssa varandra. Jag vet inte riktigt vad det beror på. Det är en känsla som sitter i ryggmärgen. Men jag skulle aldrig drömma om att uppsöka en homo-klubb och börja meja ner folk med automatvapen för den sakens skull. Min teori är att mördaren var en smyghomo. Då han med största sannolikhet var uppvuxen i en bögfientlig kultur så skämdes han förmodligen väldigt mycket för dessa förbjudna känslor och detta fick honom att koka av vrede och ilska. För att frigöra sig från dessa skam- och äckelkänslor packade han bilen full med vapen och åkte till böglokalen och började peppra för allt vad tygen håller. Allt för att bota sig själv från denna hemska synd. Det är i alla fall vad jag tror.


Källor: AftonbladetExpressenDN, SVD.



0 kommentarer:

Skicka en kommentar