torsdag 27 oktober 2016

"Nästan ny" är INTE samma som sprillans ny...

Jag är omåttligt irriterad på alla idioter som säljer sina begagnade prylar på auktionssajter som Blocket, Tradera m.m och som vill ha exakt samma summa som vad dom själva gav för prylarna i affären vid inköpstillfället en gång i tiden. Visst, rör det sig om sällsynta och antika samlarprylar kan jag förstå om säljarna vill ha en rejäl hacka för dessa. Däremot ställer jag mig helt kallsinnig till någon som vill sälja sitt luftgevär som han köpte för ett halvår sedan till nypris med motiveringen "Nästan ny, har bara skjutit några skott". Jag struntar fullständigt i om vederbörande skjutit ett skott med bössan eller tiotusen. En begagnad bössa är en begagnad bössa. Jag är beredd att betala max 2/3 av nypriset för ett vapen som är i "nästan nyskick". Att begära ett pris som är identiskt med vad man får betala om man köper en helt ny bössa rakt över disk i affären är ju rent befängt. Synd bara att idioterna inte fattar det själva. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar