fredag 31 mars 2017

Ny kniv: CRKT Lake 111...


Ovan mitt senaste knivinköp, en CRKT Lake 111 fällkniv från knivbutik.se. En stilren, praktisk och ändamålsenlig kniv som lämpar sig väldigt väl för tillfälliga, lite mindre krävande jobb. Medföljde i paketet gjorde ett snyggt och praktiskt bältesfodral i kraftigt, blått denimtyg. Kniven var väldigt vass direkt ur lådan, precis som en ny kniv ska vara. Jag kunde till och med raka håret på mina armar med den. Den är dessutom lätt att underhålla och återskärpa när den väl blivit slö. Ett bra köp, med andra ord. Det lär inte bli den sista kniven jag köper. Har mängder av olika knivar för olika ändamål i mitt hem. Man kan aldrig ha för många knivar, enligt mig. Knivar är oumbärliga som verktyg och kan dessutom användas i självförsvarssyfte om mångkulturen blir alltför påträngande. Ett par stick med en kraftig kniv eller bajonett är tillräckligt för att pacificera en eventuell angripare.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar