tisdag 7 mars 2017

Uppgradering av kikarsikte...

Passade på och köpte ett nytt kikarsikte till mitt gamla Hw35 luftgevär när jag besökte Cabom nyligen. Inte för att det var något fel på det gamla, men det nya siktet är ett strå vassare. Det blev ett Tasco Golden Antler 3-9 x 32, ett prisvärt sikte för blott tusenlappen. Siktet har förstoring upp till 9 gånger och inställbar parallax från cirka 7 meter till oändlighet, vilket gör att det går lätt och enkelt att ställa in skärpan oavsett skjutavstånd. Fästen ingick i priset, men jag tog bort dessa och använde andra, lite bättre fästen i stället. Hittills är jag väldigt nöjd. Siktet fungerar helt felfritt. Hållfastheten är för tidigt att uttala sig om, men jag hoppas förstås att jag kommer att ha glädje av detta sikte i många år.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar