fredag 7 april 2017

"Jag behöver inte räddas av den vita mannen..."

Läser en text i slasktidningen Expressen som är författad av någon somalisk kvinna vid namn Nora Abdullah, med rubriken "Jag behöver inte räddas av den vita mannen". Hon är missnöjd med att vita män inte respekterar den grottkultur hon vill tillhöra i tillräckligt hög grad. Om hon inte gillar vita män, varför är hon då i Europa? Förstår hon inte att vita män håller sådana som henne vid liv varje dag? Utan den vite mannens civilisation skulle hon och hennes neger-fränder inte överleva här. Om det är till någon tröst så kan jag tala om att jag som är både vit och man inte skulle lyfta ett finger för att rädda henne eller hennes familj, ens om dom höll på att svälta ihjäl. Jag anser nämligen att den här planeten är överbefolkad av bruna korkskallar som tar sin muslimska skit-religion på alltför stort allvar.   

0 kommentarer:

Skicka en kommentar