fredag 14 juli 2017

Ny luftpistol: Sig Sauer P320...


Ovan en bild på mitt senaste luftvapeninköp. En Sig Sauer P320 kolsyredriven luftpistol. Egentligen borde jag inte lägga mer pengar på luftvapen, eftersom jag redan äger ett fyrtiotal luft- och airsoftvapen sedan tidigare. Den här modellen är dock intressant eftersom den utseendemässigt och viktmässigt är nästintill identisk med krutvapenversionen med samma namn. Krutvapnet som den imiterar är den amerikanska arméns nya standardpistol från och med i år och är därför högaktuell. Jag blev dock en smula besviken på den här pistolen. När jag kände på den för första gången kändes den lite plastig och billig i handen. Men krutvapenversionen är ju också byggd delvis i syntetmaterial, så den följer ju bara originalet. Det är väl en vanesak, antar jag. Blowbacken är helt OK. Man får en fin krutvapenkänsla när man skjuter med den här pistolen. Men jag tycker det är synd att inte manteln låser sig i öppet läge när magasinet är slut som på alla mina andra blowback-pistoler. Det förtar en del av skjutupplevelsen. Nåväl, jag ville ha en ny pistol, och jag fick en ny pistol. Hoppas det kommer en airsoft-version av detta vapen också inom kort. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar